W dniu 11 stycznia br. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Oświęcimiu odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy. Obrady prowadziła przewodnicząca PRRP członkini Zarządu Powiatu w Oświęcimiu Teresa Jankowska.

Dyrektor PUP w Oświęcimiu Józef Kała przedstawił informacje o planowanych środkach finansowych na aktywizację bezrobotnych w 2023 r. Szczegółowy plan i kryteria podziału środków na przeciwdziałanie bezrobociu omówiła Patrycja Bies - Walus, zastępca dyrektora PUP.
- W tym roku Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu będzie dysponował kwotą blisko 9 mln zł na aktywizację bezrobotnych z terenu naszego powiatu.

Kierunki działania PUP na 2023r. kształtują się następująco:

Kierunek 1
Aktywizacja osób bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy, stanowiących 84,84% ogółu osób bezrobotnych. W tym przypadku szczególna uwaga będzie zwrócona na osoby długotrwale bezrobotne, które stanowią blisko 47,72% ogółu zarejestrowanych osób bezrobotnych. W tej grupie znajdują się także osoby niepełnosprawne stanowiące 9,10% ogółu osób bezrobotnych.

Kierunek 2
Wsparcie wejścia na rynek osób młodych do 30 roku życia, które stanowią 24,14%
ogółu zarejestrowanych osób bezrobotnych. W tej grupie należy zwrócić uwagę na udział osób młodych do 25 roku życia, które stanowią 13,06% ogółu zarejestrowanych osób bezrobotnych.

Kierunek 3
Osoby powyżej 50 roku życia na koniec 2021 roku stanowiły 26,12% ogółu osób bezrobotnych w powiecie oświęcimskim.
Dane: Według stanu na dzień 31.12.2022r.

Kierunek 4
Kontynuacja wspieranie rozwoju przedsiębiorczości.
poinformowała Patrycja Bies - Walus.

Dyrektor PUP w Oświęcimiu Józef Kała omówił sytuację na rynku pracy w powiecie oświęcimskim. Liczba zarejestrowanych na koniec grudnia 2022 r. w naszym powiecie wyniosła 2626 osób bezrobotnych.  

Pozytywnie zaopiniowano plan utworzenia nowego kierunku kształcenia w Zespole Szkół Zawodowych Towarzystwa Salezjańskiego – technik programista.

pr1 Źródło: Starostwo Powiatowe fot. RL

pr2Źródło: Starostwo Powiatowe fot. RL

pr3Źródło: Starostwo Powiatowe fot. RL