„Bliżej pracodawcy -  kampania informacyjna skierowana do pracodawców"

Pośrednictwo pracy jest jedną z podstawowych usług rynku pracy, realizowaną przez powiatowe urzędy pracy na rzecz poszukujących pracy oraz pracodawców.

Pośrednictwo Pracy dla Pracodawców polega na udzieleniu pomocy pracodawcom
w pozyskaniu odpowiednich pracowników na wolne stanowiska pracy .

Podstawowym działaniem realizowanym przez powiatowy urząd pracy na rzecz pracodawcy
w ramach pośrednictwa pracy jest przyjmowanie ofert pracy, a następnie podawanie ich
do publicznej wiadomości w siedzibach urzędów i w Centralnej Bazie Ofert Pracy
W ramach tej pomocy pracodawca uzyska wsparcie w przygotowaniu oferty pracy, a także jej upowszechnieniu, doborze odpowiednich kandydatów, którzy następnie zostaną skierowani
na rozmowę. Na życzenie pracodawcy, w ramach realizacji tej usługi, urząd może zorganizować giełdę pracy

Jak zgłosić ofertę pracy?

Ofertę pracy można zgłosić tylko w jednym wybranym przez siebie powiatowym urzędzie pracy – najlepiej jak będzie to urząd  w powiecie gdzie będzie wykonywana praca ale może to być urząd
w powiecie, w którym prowadzona jest działalność albo w dowolnym wybranym urzędzie
w Polsce. Ofertę można zgłosić osobiście w siedzibie Urzędu. Można ją również zgłosić telefonicznie, a także przekazać ją do urzędu z wykorzystaniem poczty lub innych środków przekazu: faks, mail, e-formularz.
 
Ponieważ przepisy wymagają od pracodawcy aby  przy składaniu oferty pracy podał konkretne informacje, dla ułatwienia dokonania zgłoszenia oferty przygotowane zostały:

Należy pamiętać że Urząd nie przyjmie oferty pracy jeżeli:
Urząd może odmówić przyjęcia oferty jeżeli np. w okresie 365 dni przed dniem zgłoszenia oferty pracy pracodawca został ukarany lub skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy albo jest objęty postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy.
 
Na Państwa życzenie możemy współpracować z Urzędami Pracy z całej Polski – rozsyłając ofertę do wskazanych powiatowych urzędów pracy bądź w ramach sieci EURES rozpowszechniając ofertę na terenie  Europejskiego Obszaru Gospodarczego..
 
Organizacja giełd i targów pracy

Pracownicy urzędu inicjują i organizują spotkania bezrobotnych i poszukujących pracy
z pracodawcami w ramach giełd i targów pracy.
Urząd na wniosek pracodawcy  może zorganizować giełdę pracy lub zaproponować zorganizowanie giełdy pracy w sytuacji gdy pracodawca poszukuje pracowników na wiele stanowisk lub gdy w urzędzie zarejestrowanych jest wiele osób spełniających wymagania określone w złożonej ofercie. Dzięki udziałowi w giełdzie pracodawca spotka się z większą liczbą kandydatów w jednym terminie i miejscu, bez konieczności umawiania spotkań
z każdym kandydatem z osobna.
W ramach współpracy z urzędem pracodawcy mają możliwość wzięcia udziału w targach pracy jako wystawcy. Targi pracy polegają na umożliwieniu bezpośredniego kontaktu wielu pracodawców z wieloma kandydatami do pracy w tym samym miejscu i czasie. W czasie targów pracy pracodawca może zaprezentować swoje oferty pracy i znaleźć kandydatów odpowiadających wymaganiom.
 
Informacje o organizowanych giełdach i targach pracy publikowane są na stronie CBOP
w zakładce "Kalendarz targów, giełd i szkoleń".